Örségi tökfesztiválon jártunk
Szerző: Soósné Vass Szilvia (10.28. 00:21)

Az EFOP -1.3.7-2017-00297 azonosítószámú „Rábakecöl Közössége”című projekt keretein belül szeptember 29-én kirándultunk oda, ahol még ma is őrzik Magyarország kultúrtörténeti, és néprajzi értékeit: az Őrségbe. Utunk első állomása az Őriszentpéteren lévő Tökfesztivál volt, ahol szabadon végigmustrálhattuk a különböző helyi kézművesek, termelők áruit. Ezután Bajánsenyén a Határcsárda étteremben ebédeltünk. Itt a tájékra jellemző és alkalomnak megfelelő étellel vártak Bennünket: sütőtökkrém leves, csülök, tarja, tökmagolajas krumpli saláta, tökös-mákos rétes, kávé, üdítő volt a menü. Ebéd után következő úti célunk a Szalafő-Pityerszeren található Őrségi Népi Műemlék együttes volt. Idegenvezetéssel megtekintettük a műemlék együttes részeit, amik például az emeletes kástu, a kontyos ház vagy a kerített ház voltak. A Gasztro udvarban megnézhettük a hagyományos tökmagolajütést valamint különböző olajokat is megkóstolhattunk. Itt volt látható Keszler László töktermesztő óriástök kiállítása is. A Pajta színházban a Capito gitárklub retro slágerekkel szórakoztatott bennünket. Gyermekek számára Tök természetesen természetvédelmi játszóház és a Pityerke játszótér adott remek kikapcsolódási lehetőséget. Utazásunk során mindhárom érintett településről informálódhattunk kicsit és hazafelé kvíz kérdéseket tettünk fel hallottakból, melyet jó válasz esetén jutalmaztunk is. Nagy örömünkre a kiránduláson minden korosztály képviseltette magát. Az egész nap remek hangulatban telt, az időjárás is nagyon kedvező volt számunkra. Hazaérve elégedetten állapíthattuk meg, hogy egy nagyon jó kirándulás élményeivel gazdagodtunk.